קעקועים, פירסינג ובני נוער

אם את הורים לבני נוער, אתם בוודאי יודעים כי רבים מהם נמשכים מאוד לקעקועים, פירסינגים ועוד. לעיתים מדובר בשל לחץ חברתי ובשל העובדה שכולם סביבם עושים ועל כן גם הם רוצים לעשות, לעיתים מדובר על הרצון שלכם להרגיש חלק מהחברה, לעיתים מדובר על הרצון שלהם למרוד, בעיקר כאשר מדובר על משפחות שבהם ההורים רואים את הפירסינג או הקעקוע כטאבו כלשהו ולעיתים מדובר על נערים ונערות שחושבים שפירסינגים וקעקועים באמת יכולים לשדרג את המראה שלהם. אם הבן או הבת שלכם הגיעו לגיל שבו הם מתחילים להביע עניין בקעקועים, פירסינגים ועוד, כדאי שתכינו אותם לקראת זה, לאחר שיחה שבה תבינו האם הרצון שלהם לעשות זאת נובע ממניעים טובים ולא ממצוקה כלשהי.

קעקועים ופירסינגים בישראל- הפן החוקי

בהתאם לחוק בישראל, נער או נערה מעל גיל 16 יכולים לעשות קעקוע. אולם, עליכם כהורים לתת למקעקע אישור בכתב וכן לציין איזה סוג קעקוע בדיוק אתם מאפשרים להם לעשות. מרבית המקעקעים פועלים בהתאם לחוק המדובר ולא יאפשרו לילד בן 16 לעשות קעקוע בלי אישור מהוריו. לגבי הפירסינג בישראל, בהתאם לחוק לבני נער מותר לעשות פירסינג מגיל 16, אך החוק אוסר באופן לעשות פירסינג באיברים אינטימיים לפני גיל 18. ניתן לנקב את האוזן גם לפני גיל 16. מכיוון שמותר לבני נוער לנקב את האוזן גם לפני גיל 16, רבים מהם בוחרים לעשות עגיל חדשני בשם טראגוס. מדובר על עגיל שממוקם בחלק הקטן שבאמצע האוזן שבולט החוצה. העגיל נחשב מעט יותר נועז מעגילים אחרים ועל כן הוא מהווה עגיל פופולארי מאוד בקרב בני נוער צעירים שאינם מורשים לעשות פירסינג וגם בקרב בני נוער בוגרים יותר שהוריהם אינם מאפשרים להם לעשות פירסינג.

הבהרת הסיכונים

חשוב מאוד להבהיר לנער או לנערה את כל הסיכונים הכרוכים בקעקוע או פירסינג על מנת שיקבלו החלטה מושכלת. הסיכונים כוללים: זיהומים ובעיקר כאשר מדובר על פריסינג גבוה באפרכסת של האוזן או בלשון, מחלות מדבקות, הצטלקות יתר שאופיינית אצל כהי עור, תגובות אלרגיות, התפרצויות של אקזמה, מחלות חניכיים או נזק לשיניים כתוצאה מפירסינג בפה ועוד. כמו כן, עליכם להבהיר לבן או הבת שלכם טרם הם עושים פירסינג או קעקוע כי עליהם להיות אחראיים בתקופה שאחרי לטפל בצורה נכונה בפירסינג או בקעקוע למשך כמה שבועות או חודשים. חשוב שתביאו לידיעתם כי מדובר על הליך שגובל בכאב וכן, הסרת קעקוע היא אמנם אפשרית כיום באמצעות לייזר אך מדובר על הליך כואב מאוד.

מעבר לכך, כדאי שתיידעו את ילדכם לגבי חרטות עתידיות לגבי סוגי קעקועים בעיקר, כך לדוגמא: אם הם בוחרים לקעקע את שם החבר או החברה שלהם.

החשיבות בניהול שיחה עם ילדכם טרם הוא בוחר לעשות פירסינג או קעקוע

אין ספק כי חשוב מאוד שתנהלו שיחה עם ילדכם טרם הוא בוחר לעשות פירסינג כלשהו או קעקוע. כאשר ילדכם יבין כי אינכם אוסרים עליו באופן אוטומטי לעשות קעקוע או פירסינג אלא אתם מעוניינים לוודא כי הוא עושה את זה מתוך בחירה מושכלת, הוא יהיה פתוח לשוחח אתכם על הנסיבות שהובילו אותו להחלטה להתקעקע או לעשות פירסינג. אתם כמובן יכולים להביע את אי אהבתכם לרעיון שהוא רוצה לעשות פירסינג או קעקוע, אך כדאי מאוד לאפשר לו בגיל המתאים את הבחירה החופשית, לאחר שהבהרתם לו את כל ההשלכות והעניינים הנוגעים לפירסינג וקעקוע וכן לאחר שהנחתם אותו כיצד לעשות זאת בצורה בטוחה.

כתבות נוספות

אנחנו פה לכל שאלה!

עדיין מתלבטים ומעוניינים לשמוע פרטים נוספים?

השאירו פרטים ואנחנו ניצור קשר

רגע, כבר עוזבים?

עדיין מתלבטים ומעוניינים לשמוע פרטים נוספים?

השאירו פרטים ואנחנו ניצור קשר