טיפולי לייזר חדשניים בתחום האסתטיקה

טיפול של הבהרת השיניים הוא אחד הטיפולים המבוקשים. וכיום טיפול נפוץ בהרבה מאוד קליניקות. זהו טיפול בטוח בפולשנות מינימלית ברפואה השיניים הקוסמטית. אם פעם זה היה טיפול מקובל רק למי שיכל להרשות לעצמו, היום המצב שונה תודות לשיפור טכנולוגיים. שיטות מגוונות ופיתוחים טכנולוגיים הנגישו את הטיפול הללו כמעט לכולם.

בעבר השיטה הפופולארית הייתה באמצעות סדים מותאמים לגודל הפה עם חומר מחמצן אשר יש לשים במשך הלילה. אם הזמן גדל הביקוש גדל גם היצע השיטות להלבנת שיניים.
חלקן יעילות, חלקן פחות.
במאמר הבא, תפגשו דרכים שאולי לא הכרתם על מנת להלבין את השיניים.

מה משפיע על צבע השיניים?

שיני בני אדם מורכבות משלוש שכבות – אמייל, דנטין ומוך השן. האמייל הנו שכבה חיצונית והוא מהווה כמעין מעטפת הגנה.  צבע השניים נקבע ע"י השכבה השניה, דנטין. אמייל הינה שכבה חדירה, והיא עלולה להכיל בתוכה לכלוך כתוצאה מפעולות היום-יום כמו – לעשן, לשתות קפה או צריכת מזון ומשקאות חומציים. כל אלו פעולות המכתימות את האמיל, זה גורם לפיגמנט לחדור דרך הדנטין ובכך יוצאים את הגוון הצהבהב.

ככל שבן-אדם מתבגר השכבה השניה, מפתחת מנגנון הגנה מפני לעיסה וגירויים אחרים. המנגנון הוא בעצם שכבת הגנה לשיניים למניעת רגישות מקומית.
זהו מנגנון טוב בעיקר, אבל שכבת ההגנה החדשה בעלת גוון כהה יותר, מה שגורם לשיניים להראות צהובות או כהות יותר.

עקרון הצבע מאוד חשוב להבנה מדוע השיניים לבנות או צהובות יותר. שינים לבנות יותר מאפרות לאור להיות מוחזר יותר טוב מאשר צהובות. לכן, טיפול הלבנת שיניים מסיר את הכתמים מהשכבה הראשונה ע"י פתיחת נקבוביות האמייל שיאפשרו לאור לעבור דרכה ולשנות את הצבע הפנימי של הדנטין.

מידע כללי על טיפול זה

שמו המקצועי של טיפול זה הוא "הבהרת שיניים". לרוב בני-אדם קיים גוון בסיסי של צבע השיניים, כך שניתן להבהיר אותן עד כמה שאפשר. רצוי לדעת כי ישנו מחסום טבעי (שצוין למעלה) שלא ניתן לעבור אותו בתהליך הבהרה, אך קיימת אופציה חלופית כמו ציפוי חרסינה חיצוני.
לתהליך ההבהרה קיימות טכניקות רבות ומגוונות כמו-גם מוצרים שונים. חלוקת הטכניקות והמוצרים היא לפי סוג הפעולה המתבצעת על השיניים: כימית או מכנית, ולפי זמינות הטיפולים: חלקם ניתנים לביצוע באופן עצמאי בבית, וחלקם ניתנים לביצוע במרפאת שיניים בלבד.

ככלל, ניתן לומר כי מרבית השיטות הניתנות לביצוע באופן עצמאי, אינן נותנות למטופל את התוצאה האסתטית הרצויה כטיפול העומד בפני עצמו. במסגרת זו נמנים סטריפים ומדבקות להלבנת שיניים, משחות שיניים להלבנה, שטיפות פה וערכות הנמכרות בבתי המרקחת. למוצרים אלו וודאי קיים מקום, אך רק כתוספת וכתחזוקה להבהרת שיניים מקצועית המבוצעת על ידי רופא שיניים.

הטיפולים הזמינים בבית מכילים פחות אחוז של חומרים פעילים, אך ישנן פעמים בהם ניתנים טיפולים ביתיים כהשלמה להלבנה מקצועית המתבצעת אצל רופא השיניים.
היעילות הרבה של הטיפול המתבצע במרפאת שיניים נובעת מניקוי שיניים לפני ההבהרה המתבצע על ידי שיננית, מהתאמה ספציפית של החומר הכימי למבנה קשת השיניים של המטופל ומריכוז אופטימלי של חומר ההבהרה.

כיצד עושים זאת ומשתמשים באמצעים הטכנולוגיים החדישים ביותר?

תחילה, מתבצעת סריקה של השיניים והפה על מנת לשלול עששת ובעיות שונות העלולות להפריע לתוצאה האסתטית הרצויה. במידה ואכן קיימות בעיות, יש לבצע טיפולי שיניים נחוצים לפני תחילת התהליך ואי אפשר להתחיל הלבנת שיניים כאשר ישנן בעיות דנטליות לא פתורות.

לאחר מכן, ממשיכים לצילום המשנן ורישום של גוון הצבע הקיים, הסבר על התהליך ותיאום ציפיות. בנוסף נלקחות מידות של קשתות השיניים לצורך הכנת סדים המותאמים אישית למטופל. בסיום הפגישה מקבל המטופל משחת שיניים שמטרתה להכין את המשנן לתהליך ההבהרה.
מומלץ לקבוע במקביל לפגישה זו תור להסרת אבנית וניקוי על ידי שיננית. הסרת האבנית תאפשר להגיע אל כלל השיניים בצורה יסודית ותאפשר להגיע לתוצאות הטובות ביותר.

חומרי ההלבנה בהם משתמשים בתהליך הלבנת שיניים מקצועית אצל רופא שיניים מכילים אחוזים גבוהים במיוחד של חומרים פעילים כמו סודיום פרבוראט.
מסיבה זו, בפגישת ההלבנה עצמה, יש להניח בקפידה הגנה על החניכיים, על עור הפנים ועל העיניים. רק לאחר שמוודאים כי חלקים אלו מוגנים, מתבצעת הבהרה ראשונית על ידי נורת פלזמה מיוחדת.

כתבות נוספות

אנחנו פה לכל שאלה!

עדיין מתלבטים ומעוניינים לשמוע פרטים נוספים?

השאירו פרטים ואנחנו ניצור קשר

רגע, כבר עוזבים?

עדיין מתלבטים ומעוניינים לשמוע פרטים נוספים?

השאירו פרטים ואנחנו ניצור קשר