איך עליה במשקל משפיעה על הקעקוע שלכם?

הקעקוע שונה מאוד ממריחת לק על הציפורניים וליפסטיק על השפתיים או מעיסוי השיער בשמן. מה שמייחד את הקעקועים זו העובדה שהם קבועים. אז ברגע שהחלטתם לקעקע את העור, אתם תקועים אתו לנצח, לטוב ולרע. לעומת הקעקוע הנצחי, ככול שעוברות השנים הגוף שלכם עובר שינויים רבים ואין בו שום דבר קבוע.

מצד אחד, אתם עלולים להשמין כתוצאה טבעית מההתבגרות, או כתוצאה ממצבים בריאותיים ספציפיים. מצד שני אתם עשויים גם לרזות מספר שנים לאחר ביצוע הקעקוע. אולי בגלל מאמץ יתר בעבודה או בגלל מצב רפואי ספציפי כמו עודף סוכר בדם.

כשהמשקל שלכם משתנה, גם צורת גופכם משתנה. העור נמתח. אולי תחליטו לעבור טיפול של  הקפאת שומן כדי להיפטר ממצבורי השומן, ובכול זאת שינויי המשקל יכולים להשפיע על הקעקוע שלכם.

שינויים במשקל הגוף – כיצד הם משפיעים על הקעקועים

  • ירידה במשקל

מי שמנסה הכול כדי לרדת במשקל, יכול לספר לכם כמה קשה לגרום להיפטר ולו מקילו אחד בלבד. רוב הירידה במשקל שאנחנו רואים אצל אנשים אינה משמעותית מספיק על מנת שתוכל לשנות את צורת הקעקוע באופן קריטי. המצב היחידי שבו יכול להתרחש שינוי משמעותי במראה הקעקוע, הוא אם קווי הקעקוע מתחילים להימשך קרוב האחד לשני. כלומר, ירידה במשקל שגורמת לשני קווים סמוכים וקרובים להיראות כאילו הם קו אחד. אבל ברוב המקרים, כאשר הירידה במשקל היא מתונה, לפעמים מראה הקעקוע עשוי אפילו להשתפר.

מתי ירידה במשקל יכולה להשפיע לרעה על מראה הקעקוע?

יש אנשים שיורדים במשקל במהלך זמן קצר מאוד, בגלל נסיבות לא טבעיות כמו מחלה ממושכת או בעקבות הליך רפואי כלשהו שעברו. כאשר סיבות שכאלה גורמת להפחתת משקל רב תוך פרק זמן קצר, עור הגוף מתחיל להיות תלוי ומשוחרר באזורים רבים. כאשר באחד האזורים הללו יש קעקוע, העור המדולדל יכול לפגום בתמונת הקעקוע ולהעניק לה מראה מעוות.

  • עליה במשקל עקב הריון

בדרך כלל אישה הרה מעלה משקל בכול הגוף, אבל חלקים ספציפיים בגוף משמינים יחסית יותר. העור באזורים אלה נמתח ועשוי להשפיע לרעה על מראה הקעקוע.

ההשפעה הגדולה ביותר מתרחשת כאשר הקעקוע נמצא באזור הסרעפת, בין החזה למותניים, כי זה האזור שמשמין הכי הרבה.

מלבד ההשפעה שיש לעליה במשקל על קעקוע קיים, גם סימני המתיחה המאפיינים את ההיריון מתחילים להופיע מעל לקעקוע.

בניגוד לעלייה רגילה במשקל, כשזו קורית במהלך ההריון היא מתרחשת בפרק זמן קצר מאוד, והעלייה במשקל מסתכמת לא רק בכמה קילוגרמים אלא בהרבה יותר. מסיבה זו, קעקועים באזור הסרעפת מתקלקלים כמעט לחלוטין במהלך ההריון.

אם את מתכננת להיכנס להיריון, כדאי שתדחי את ביצוע הקעקועים עד לאחר הלידה, או שתבחרי לקעקע אזורים אחרים בגוף שלך.

  • עלייה במשקל עקב סיבות אחרות

אנשים עולים במשקל ככול שהם הולכים ומתבגרים, אבל השמנת יתר קיימת גם בקרב הגילאים הצעירים יותר. במקרה שיש לכם קעקוע ואתם לא מסוגלים לשלוט בעליית המשקל שלכם, עדיין אולי תוכלו להימנע מגרימת נזק משמעותי לקעקוע שלכם, אם העלייה במשקל תהיה מתונה ותתפרס על פני תקופה ארוכה יותר.

יש אנשים שעולים במשקל בצורה דרסטית, אם בגלל שהם דבקים בפעילות גופנית ספציפית כמו הרמת משקולות, בגלל שעברו ניתוח, או בגלל נטילת תרופות מסוימות.

כאמור, הבעיה היא קריטית, כשההשמנה היא דרסטית. במקרים אלה סימני המתיחה בוודאי יהרסו את מראה הקעקוע. וככול שסימני המתיחה נראים יותר לעין, כך גם מראה הקעקוע יהיה גרוע יותר.

  • עלייה במסת השריר

גודל הגוף וצורתו הם לא תמיד משהו שאנחנו יכולים לשלוט בו, במיוחד כשאנחנו מדברים על העתיד. אף אחד לא יכול לומר בוודאות מה יהיה משקל גופו בעוד 5 שנים מהיום.

כאשר מדובר בקעקועים, האמת הגדולה ביותר שאינה ניתנת להכחשה, היא שהם קבועים. אז אם אתם מקעקעים את הגוף עכשיו, ובהמשך השנים הגוף שלכם יעבור כמה שינויים דרסטיים, זה יגרום לשינויים גם במראה של הקעקועים. לכן, קחו בחשבון אם אתם מתכננים שינויים במשקל הגוף או בצורתו בשנים הקרובות. למעשה, הקעקוע צריך להיעשות רק לאחר ששינויי משקל מתוכננים אלה כבר התרחשו.

אם אינכם מתכננים שינויי משקל, נסו להתחייב לעלייה או ירידה הדרגתית במשקל ורק עד רמה מסוימת, כך שלא ייווצרו סימני מתיחה שיעוותו את הקעקוע.

כתבות נוספות

אנחנו פה לכל שאלה!

עדיין מתלבטים ומעוניינים לשמוע פרטים נוספים?

השאירו פרטים ואנחנו ניצור קשר

רגע, כבר עוזבים?

עדיין מתלבטים ומעוניינים לשמוע פרטים נוספים?

השאירו פרטים ואנחנו ניצור קשר